Plzeňský Prazdroj v loňském roce trhlo rekord, povedlo se prodat téměř 12 milionů hektolitrů piva, meziročně je to o jedno procento více. Prodeje v zahraničí dělaly 4,5 milionu hektolitrů, což je také nové maximum a nárůst o 2,5 procenta. Letošní výsledky už nejspíš tak příznivé nebudou, do produkce totiž výrazně zasáhla pandemie koronaviru.
Prazdroj loni nejvíce vyvážel tradičně do Německa a na Slovensko. Prodej rostl i v dalších zemích, nejvýrazněji v Rusku, Maďarsku, USA nebo Japonsku. "Měli jsme nakročeno, aby i letošní rok byl v zahraničí příznivý. Celosvětová pandemie koronaviru, bezpečnostní opatření napříč celým světem, zavřené hospody a restaurace a dočasná změna spotřebitelského chování ale letošní celkový export výrazně zkomplikují," uvedl generální ředitel Grant Liversage.
Vývoz ležáku Pilsner Urquell, který se vyrábí pro celý svět pouze v Plzni, vzrostl o více než čtyři procenta na 1,2 milionu hektolitrů. Celkem se ho loni prodalo v tuzemsku i ve světě 2,7 milionu hektolitrů, meziročně o 2,5 procenta více. Prodeje čepovaného piva Pilsner Urquell v zahraničí loni rostly rychleji než baleného. Jeho spotřeba v sudech se v cizině zvýšila o osm procent, v tancích dokonce o 11 procent.
Zdroj: Plzeňský Prazdroj, čtk
Souhlas s cookies přináší výhody plného využití vašeho webu
Soubory cookies nám pomáhají lépe porozumět vašim preferencím a přizpůsobit náš obsah vašim potřebám. Ale nebojte se, naše cookies jsou přátelské a bezpečné!
K jejich použití potřebujeme váš souhlas.
Co jsou cookies a proč je používáme
Cookies jsou malé datové soubory, které pomáhají webu správně fungovat a vám zpříjemňují jeho prohlížení. Stránky, které otevřete, ukládají cookies do vašeho prohlížeče a zapamatují si informace, které využijí při vaší příští návštěvě.
Vyberte úroveň cookies, kterou chcete povolit
Technické cookies
Nutné cookies pomáhají, aby byla webová stránka použitelná tak, že umožní základní funkce jako navigace stránky a přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky. Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies.
Analytické cookies nám řeknou, jaké stránky jsou nejnavštěvovanější, jak se lidé na web dostanou (například z výsledků vyhledávání, z odkazů na jiných stránkách apod.), na co klikají, jak dlouho zůstávají apod. Díky tomu víme, co funguje a co naopak máme zlepšit. Jinými slovy, když máte zapnuté analytické cookies, pomáháte nám web dál vylepšovat.