MENU

V Plzni startuje unikátní projekt výuky první pomoci

V Plzni startuje unikátní projekt výuky první pomoci

Pouze jedno procento populace umí podle odborníků poskytnout první pomoc a zachránit tak lidský život. Tyto alarmující statistiky vedly ke vzniku jedinečného výukového programu VR Rescue, který za pomoci virtuální reality a umělé inteligence dokáže efektivně proškolit v poskytování první pomoci širokou veřejnost. Program VR Rescue, za nímž stojí společnost VR Training s.r.o. ve spolupráci s Fakultní nemocnicí Plzeň, Českým červeným křížem, městem Plzní a dalšími technologickými partnery, dostává západočeskou metropoli mezi světovou špičku v oblasti školení poskytování první pomoci.

Výcvik VR Rescue probíhá ve virtuálním prostředí, kde se uživatel za pomoci speciálních brýlí stává přímým účastníkem simulované krizové situace. Pod vedením AI instruktora provádí praktické úkony – od vyhodnocení situace a kontroly dechu přes přivolání pomoci až po samotnou resuscitaci. „Systém v reálném čase vyhodnocuje uživatelovy reakce a modifikuje scénář i výukový postup jeho aktuálním dovednostem. V praxi to znamená, že každý má svého vlastního virtuálního trenéra první pomoci, který se flexibilně přizpůsobuje individuálním potřebám. Simulace ve virtuální realitě jsou velmi realistické a každý si díky nim může bezpečně osvojit základy první pomoci, “ vysvětlil Václav Šimánek, ředitel Fakultní nemocnice Plzeň, která se stala odborným garantem programu.

Zdroj a podrobnosti ZDE.

Internetová Hitrádia

LIVE
Osmdesátka
Cold Days, Hot Nights
MOTI SPECIAL
Cold Days, Hot Nights - MOTI SPECIAL
LIVE
Devadesátka
Nahá
WANASTOWI VJECY
Nahá - WANASTOWI VJECY
LIVE
Milénium
Thank You For Loving Me
BON JOVI
Thank You For Loving Me - BON JOVI
LIVE
Desítka
Stolen Dance
MILKY CHANCE
Stolen Dance - MILKY CHANCE
LIVE
Zóna lásky
Turn The Tide (acoustic)
SYLVER
Turn The Tide (acoustic) - SYLVER
LIVE
PopRock
What Do You Want From Me?
Monaco
What Do You Want From Me? - Monaco
Copyright © 2025 MEDIA MARKETING SERVICES a.s., All Rights Reserved.